fredag 30 december 2011

Mellandags tårtor

Det kan man väl kalla tårtorna eftersom de blivit tillverkade nu i mellandagarna. Har gjor två väldigt olika tårtor både till tårtsort, utseende och smak.
Dessa tårtor har varit till inflyttningskaffe bjudning.
Vad tårtorna sule innehålla var väl ganska fritt, och jag hittade en ny smakkombination till första tårtan som jag tänkte vore frisk i smaken.
Det var en moussetårta med hallon och vinbärs smak samt en chokladbotten.



Andra tårtan är en marsipantårta med dumle och jordgubbsfyllning.


5 kommentarer:

  1. Båda tårtorna har varit jättegoda och en fröjd för ögat att se på.Du är jätteduktig!Jag hoppas ju att du orkar laga en till..

    SvaraRadera
  2. Det är roligt när du är nöjd. Och jag tycker det bara är roligt att få tillverka och pyssla på och vara kreativ. jodå den sista går hur bra som helst!:)

    SvaraRadera
  3. Di er jättefin! du ir så kreativ i nya dekorationer. Tömde kallona e verkligen lycka!

    SvaraRadera
  4. Åter en fröjd för ögat =) Sa Mama

    SvaraRadera
  5. Tack tack!:) Ja jag gillar också kallorna skarpt. Borde testa göra dem i andra färger också..

    SvaraRadera