onsdag 18 november 2015

Tårta med chokladmassa

Ja för snart en månad sen hade jag föelsedag och firade lite smått. Passa på att göra en tårta och många andra godsaker.Tårtan har jag funderat på kombinationen i flera månader. Den är lite annorlunda och ganska mäktig.
En chokladbotten med kvargpäron fyllning och mintchoklad inuti. Ett lager smörkräm och sist täckt med chokladmassa som jag gjorde själv. Massan fick en fin färg och doftade gott av choklad eftersom den innehöll riktig mörk choklad.
Dekorationen som består av royal icing och en rolig teknik som jag funderat länge på att prova. Tog en stund innan jag kom underfund med hur jag skulle göra för bäst resultat. men rolig att göra.


Kan med detsamma lägga in årets farsdagsrulle för det blev ingen tårta utan en rulltårta. På önskan av far i huset. Bjöd även min pappa med familj på mat under farsdag och avslutade med denna rulltårta.
Fylld med äppelmos kvarggrädde och daim.


2 kommentarer: