onsdag 20 maj 2015

Kalastårtor

För en tid sedan var det ju morsdag. Gjorde en tårta då åt en mamma som skulle fira sin dag.. Sockermassa och ljusrosa och ljusgrönt var önskemål å dekorationerna.
Fyllningen  var ganska fri. Så jag gjorde en rabarbermousse och jordgubbsmousse som fyllning till tårtan.
De första rabarberstjälkarna blev skördade till fyllningen. Det är ju en härlig tid nu när rabarbern är så ny och fin!
Dekorationen blev på målad till viss del på tårtan. Bladen och stänglarna till blommorna målade jag på tårtan. En rolig och inspirerande dekorering.





Veckan efter gjorde jag en tårta åt en liten kille som fyllde år. Dekorationerna var en rödräv och en bössa som önskemål. En utmaning att få fram dessa tillsammans. Men sen kom jag till sist fram till hur jag skulle dekorera tårtan. Blev nöjd med slutresultatet.
Tårtan är fylld med jordgubbssylt kvarggrädde banan och kvarggrädde. En god kombination för barn som vuxen!




2 kommentarer: