torsdag 20 december 2012

Kitchen Aid

Alla bagares dröm är väl att ha en egen Kitchen Aid. Även min dröm har det varit att ha en sådan på köksbänken.
Bekantade mig med dessa fina maskiner redan under skolåren i Yrkes. Har saknat en mellan varven när den skulle ha varit bra att ha.
Men har gjort slag i saken och inhandlat en åt mig. Nu står den på köksbänken och glänser och är så fin. Svåraste med att köpa den var ju att välja färg. Maskinerna finns ju i regnbågens alla färger. Man måste ju tänka att den ska stå i köket i 20 år framåt ( helst längre) och man vill ju inte tröttna på den i första taget.
Velade mellan svart och gräddfärgad. Kunde inte bestämma mig så ja singlade slant i slutänden bäst av tre! :)
Resonerade också att den gräddvita färgen syns det minst mjöldamm på.



5 kommentarer:

  1. o nu du, nu e jag aaaavundsjuk! :D

    SvaraRadera
  2. Ja du får buri spara nu så får du ein da en egen! :)

    SvaraRadera
  3. Oj, kitchen aid... e je nästan så ja sko måst kom å skåd på an. :)

    //Petra

    SvaraRadera