lördag 11 juni 2011

Vad är det för blomma?

Vintergröna
Oj nu är det skönt att va ute, man får åtminstone sällskap av myggorna så här dags. Men man får ju framför allt njuta av den fina naturen och den blomstrande naturen. Håxade mitt i allt att börja så lite sommarblommor i blomlandet. Återstår att se om det kommer upp några, och ger en glädje med blommorna!

Nejlikrot



Men det händer ju så otroligt mycket där ute nu, med denna värme har allting exploderat både för syn och doft. Och så dyker det ju upp blommor i landet som jag inte vet vad de heter, har försökt skriva upp alla sorter jag har i mitt blomsterland. Det gör jag för att dels lära mig vad de heter och sen försöka göra upp en lista på vad som finns i landet. Börjar ha alla sorter under kontroll, flera av samma släkte men ändå olika blommor och färg finns det så som malva och näva. 



Har nu en liten nätt blomma som blommar så fint, undrar om någon vet vad den kan tänkas heta?

Vad heter denna blomma?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar