fredag 20 maj 2016

Dessert

Vad gillar ni desserter? Det är ju alltid gott efter en god middag. Så här års när det börjar bli varmt är väl glass en dessert som ofta passar in.
Men av alla de recept jag har så har jag börjat testa lite flera desserter som inte är de mest traditionella.
En dessert var mousse med smak av jordgubb och vitchoklad med lite krispiga små chokladdiamanter ( kex) samt en lemon curd. Lemon curden höjde nog smakerna på den desserten för annars kunde den ha känt lite tråkig.



En annan dessert som jag gjorde förra helgen till en fest var svartvinbärspannacotta. Denna är nog en favorit för mig den är fräsch och god som avslutning på en middag.
Pannacottan dekorerade jag med färska bär och en riktigt god chokladkräm för att bryta smakerna lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar