tisdag 13 december 2016

Pepparkaks hus 2016

Även detta år kom jag mig till att göra ett pepparkakshus. Jaa.. fick en ide om att göra ett växthus i väntan på ny odlingssäsong.
Någon mall hur det skulle se ut färdigt hade jag inte riktigt. Men jag hittade en bra vägg del från ett annat år som jag gjort pepparkakshus att använda mig av.


Det som var svårast var att få bra stommar som skulle hålla ihop när jag skulle limma ihop allting. Gelatinblad fick fungera som glas i väggarna. Socker fungerade som lim även i år. Tycker det är stabilast och snabbast att lägga ihop ett hus med. I år klarade jag mig utan brännmärken.
Taket blev lite stort men så fick det vara i år.
Några ljuslyktor av sockerbitar blev det också. När humöret faller på kanske det blir en snögubbe el någon tomte som kommer till utanför växthuset.

2 kommentarer: